2025—02—11

Najlepsi z Azji na OFF Festivalu

Szalone, przebojowe, kultowe. I najczęściej po raz pierwszy w Polsce. Na OFF Festivalu w Katowicach wystąpi w tym roku mocna reprezentacja azjatyckiej sceny muzycznej. Przez trzy dni wydarzenia zobaczymy na żywo najciekawsze grupy m.in. z Tajwanu, Japonii i Korei Płd.
Program organizowanego w Katowicach OFF Festival co roku wypełniony jest najważniejszymi postaciami i zespołami sceny alternatywnej z całego świata. W 2025 roku okazji do odkrywania najlepszej muzyki z różnych kontynentów znowu będzie sporo. Na Scenie Eksperymentalnej 2 sierpnia w Katowicach wystąpi wielu fantastycznych artystów z Azji. W kolejnym ogłoszeniu jest też znakomity polski zespół, mocno zainspirowany sceną japońską.

Wednesday Campanella
„Ciekawe i niezapomniane doświadczenie”, „jeden z najlepszych koncertów, na jakich byłem” – to niektóre z opinii po pierwszym występie japońskiego tria na OFF Festivalu w 2018 roku. Po wizycie w Katowicach Wednesday Campanella występowali m.in. na Camp Flog Gnaw Tylera, The Creatora i nagrywali z Chvrches, zbierając świetne recenzje zarówno na żywo, jak i po kolejno wydawanych singlach oraz płytach. A już w sierpniu wracają do nas z nową porcją wybuchowej mieszanki J-popu, hip-hopu, tanecznej elektroniki i w nowym składzie. Za zespół niezmiennie odpowiadają jego główni twórcy Dir.F oraz Kenmochi Hidefumi, którzy Suiyōbi no Campanella (tak grupa nazywa się w oryginale) założyli w 2012 roku. Od czterech lat śpiewa z nimi Utaha – wokalistka, modelka i projektantka, której przed koncertem możesz posłuchać na wydanej kilka miesięcy temu płycie „Pop Delivery”. A na OFF Festivalu musisz poznać na żywo.

envy
Przez ponad trzy dekady w imponującym stylu łączą post-hardcore, screamo i post-rocka – na przekór muzycznym modom i zmianom w składzie. Wydali dotąd kilkadziesiąt albumów, EP-ek, splitów i singli. Grali m.in. z Mogwai, Jesu, Thursday i Deafheaven, inspirując przy tym wiele innych gitarowych składów, nie tylko z ojczystej Japonii. Na OFF Festival do Katowic przylecą niespełna rok po premierze swojej najnowszej płyty „Eunoia”, nazywanej najbardziej efektownym wydawnictwem w dorobku zespołu. Nawet jeśli, to – jak podkreślają sami muzycy – swoje prawdziwe oblicze Envy pokazuje dopiero na żywo. „Najlepszą częścią naszego zespołu jest granie live. Jeśli będziemy w pobliżu twojego miasta, koniecznie wpadnij” – zachęcają w wywiadach. Takim zespołom się nie odmawia.
Hypnosis Therapy
Podobno ich energia jest niekończona, dlatego dzielą się nią ze światem. Podobno chcą przewodzić ruchowi, który idzie pod prąd i przesuwa granice. Pewne jest jedno – Hypnosis Therapy, koreański duet zbierający świetne recenzje zarówno na festiwalu SXSW, jak i w „MixMag-u”, wystąpi na OFF Festivalu po raz pierwszy w Polsce. „Gramy dla ludzi, którzy szukają nowych rzeczy” – mówią o sobie raper Jjangyu i producent Jflow. Ich trzy dotychczasowe albumy – „Hypnosis Therapy”, „Psilocybin” i najnowszy „Raw Survival” z 2024 roku – to mocny, ekscytujący miks rapu i elektroniki. Robiący wrażenie na płytach, ale jeszcze większe na żywo. „Szaleni jak diabli” – piszą o Hypnosis Therapy, nazywając ich najbardziej niepokornym duetem w Korei. Czekamy teraz na twoją recenzję po tym, co pokażą na OFF-ie.
Mong Tong
Grali wcześniej w różnych zespołach metal, art i noise rock, aż postanowili połączyć siły i przy dźwiękach eksperymentalnej elektroniki ożywić azjatycką mitologię. Mong Tong to pochodzący z Tajwanu elektryzujący duet, zakochany równie mocno w tamtejszych mitach, teoriach spiskowych i okultyzmie, co psychodelicznej muzyce lat 60. i 70. oraz grach wideo, do których porównują swoje utwory. Podczas występów na żywo zawiązują sobie oczy, by wzorem taoistycznego rytuału oderwać się od tego, co zewnętrzne, i wejść do innego świata. „Efekt może być oszałamiający” – napisał o koncertach Mong Tong serwis kulturalny Quietus.
Hinode Tapes
Hinode to po japońsku „wschód słońca”, bo dla muzyków tworzących ten skład to nowe muzyczne otwarcie. Tapes, bo uwielbiają nagrywać długie, improwizowane formy. Utwory zebrane na ich debiutanckiej płycie z 2022 roku nie mają tytułów, oznaczone są tylko kolejnymi cyframi, jak dawne nagrania i audycje z radia. Twórca Hinode Tapes – znany też jako Hatti Vatti i z projektu Nanook Of The North – Piotr Kaliński mówi, że główną inspirację czerpią z ambientowej sceny japońskiej, krzyżującej się z improwizowaną sceną jazzową.

Bilety

3-dniowy
692 zł,
,
Nastąpi przekierowanie do serwisu biletowego Przejdź do zakupu biletu chevron-symbol